غرفه سازی مینیمال

غرفه سازی مینیمال نوعی از طراحی جدید غرفه‌های نمایشگاهی است که تا کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در سال‌های اخیر که طراحی دکوراسیون به دلیل اشباع شدن تمام سبک‌ها با مشکل مواجه شده، طراحی مینیمال بسیار پرطرفدار شده است. مینیمال در لغت به معنای ساده انگاری و اجتناب از زرق و برق است که در دنیای طراحی، معماری و دکوراسیون بسیار پرکاربرد است. برخلاف گذشته بسیاری از شرکت‌ها برای شرکت در نمایشگاه از غرفه سازی مینیمال استفاده می‌کنند که به دلیل مزایای فوق العاده خود هر روز پرطرفدارتر می‌شود. در این نوع غرفه سازی به جای استفاده از طراحی‌های پیچیده و پر زرق و برق از اشکال هندسی ساده مثل مستطیل، مربع، مثلث و … استفاده می‌شود. همچنین غالبا از متریالی مثل فلز و شیشه یا حتی چوب استفاده می‌شود.

غرفه سازی مینیمال چگونه انجام می‌شود؟

غرفه سازی مینیمال برای انواع غرفه‌ها با موضوعات مختلف کاربرد دارد مانند ساخت غرفه‌ فضای باز که باعث می‌شود محدودیتی در استفاده از آن وجود نداشته باشد؛ به عنوان مثال نمی‌توان از طراحی کلاسیک برای معرفی محصولات دیجیتال استفاده کرد اما سبک مینیمال چنین محدودیتی ندارد.
ویژگی اصلی طراحی مینیمال این است که از بخش‌های غیر ضروری و غیر کاربردی صرف نظر می‌شود. در سبک مینیمال شما کمترین تزئینات را مشاهده می‌کنید و بیشتر بر راحتی و کارایی متمرکز می‌شوید. در غرفه سازی مینیمال رنگ آمیزی از اهمیت بالایی برخوردار است و اغلب از رنگ‌های خنثی با هماهنگی کال استفاده می‌شود. رنگ‌های مشکی، سفید و طوسی در اولویت طراحی مینیمال قرار دارند. شایسته ذکر است که این سبک از غرفه سازی نوعی سبک مدرن محسوب می‌شود که می‌تواند طراحی‌های کلاسیک را نیز بپذیرد. این سبک طراحی در نمایشگاه بین المللی تهران زیاد به چشم میخورد

برای ساخت غرفه مینیمال چه نکاتی را رعایت کنیم؟

غرفه سازی مینیمال یک سبک مدرن است که باید از طراحی‌های مدرن نیز تبعیت کند. در طراحی مینیمال برخی اصول و قوانین تغییر پیدا کرده‌اند؛ به عنوان مثال به جای تقارن، تناسب است که حائز اهمیت می‌باشد. همچنین به جای استفاده از تزیینات، از وسایل کاربردی استفاده می‌شود. علاوه بر این در این سبک به جای حجم از فرم استفاده می‌شود و همین جزئیات این سبک طراحی را جالب‌تر می‌کند.
نورپردازی و بازی با رنگ‌ها در غرفه سازی مینیمال بسیار مهم است. استفاده از وسایل نورپردازی مثل چراغ‌های هالوژن، آباژورهای مخصوص و نورپردازی مدرن به دیده شدن بهتر محصولات کمک می‌کند. استفاده از اجزا و فرم‌های متناسب مثل ویترین، کانتر، کتیه، تابلو و … در این نوع غرفه سازی بیشتر دیده می‌شود. در طراحی مینیمال تمرکز بر روی استفاده از متریالی مثل فلز و شیشه است که از آشفته شدن ذهن بازدید کننده جلوگیری می‌کنند.

موارد مفید غرفه سازی مینیمال

عدم تمرکز بازدیدکنندگان روی جزئیات غرفه و تمرکز روی محصولات ارائه شده
مورد توجه قرار گرفتن تمام دستاوردها و محصولات غرفه نمایشگاهی
مدرن و چشم نواز بودن غرفه
امکان طراحی، نصب و راه اندازی سریع غرفه
هزینه کمتر نسبت به سایر سبک‌های طراحی غرفه
سبک بودن تجهیزات و تزئینات غرفه، کف مناسب و در نتیجه حمل و نقل و نصب راحت‌تر آنها
کاربرد وسیع طراحی مینیمال برای انواع نمایشگاه‌ها

هزینه غرفه سازی مینیمال

همانطور که گفتیم غرفه سازی مینیمال به دلیل حذف تزئینات غیر کاربردی و همچنین کاهش حجم‌ها،  در چیدمان غرفه نمایشگاه منجر به کاهش هزینه می‌شود. با این حال هزینه غرفه سازی و یا ساخت غرفه نمایشگاهی ارزان به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان گفت هزینه‌ها برای تمام افراد یکسان است. در ادامه عوامل موثر بر هزینه غرفه سازی مینیمال را دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ابعاد: ابعاد و اندازه غرفه اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر هزینه غرفه سازی است. برای ساخت غرفه بزرگ‌تر متریال بیشتر و همچنین پرسنل بیشتری احتیاج دارید که باعث می‌شود هزینه‌ها نیز افزایش یابد.
تبلیغات: تبلیغات و ابزارهایی که برای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد بر هزینه غرفه سازی موثر است. هر چقدر بیشتر از ابزارهای تبلیغاتی و برندینگ در غرفه خود استفاده کنید،‌ هزینه بیشتری نیز باید پرداخت کنید.
تیم مجری غرفه سازی: دستمزد تیمی که غرفه سازی مینیمال را طراحی و اجرا می‌کند قطعا بر هزینه غرفه سازی موثر است. تیم‌ها با توجه به تخصص،‌ تجربه و سطح کاری خود دستمزد مشخصی دریافت می‌کنند که شما در مورد آن باید توافق داشته باشید.
در نهایت باید گفت که یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های غرفه نمایشگاهی،‌ غرفه سازی مینیمال و غرفه سازی حرفه ای است.

مطالب دیگر

غرفه ارزی غرفه ریالی |عوامل موثر غرفه سازی

غرفه سازی مینیمال , غرفه سازی , ساخت غرفه , طراحی غرفه , طراحی غرفه نمایشگاه , غرفه سازی جلوه ویژه , جلوه ویژه

مینیمالیسم | بازاریابی و فروش غرفه نمایشگاه

طراحی مینیمال غرفه نمایشگاه:

یکی از سبکهای طراحی مدرن محسوب میشود.در این نوع طراحی غرفه

ساده نگاری و عدم استفاده اجزاء غیر کاربردی در غرفه ،استفاده از اشکال

هندسی ساده مانند مربع،دایره،مستطیل،.. در طراحی غرفه ؛استفاده از لوازم مدرن در

تجهیزات نورپردازی غرفه همانند هالوژن ها،چراغ های آویز،منایع نورپردازی مدرن ،استفاده

از فرم ها با تناسبات متناسب در بخشهای مختلف غرفه
(سازه اصلی غرفه،کتیبه،کانتر ها،ویترین ها و سایر اجزاء)

رنگ آمیزی در غرفه بسیار ساده و اغلب از رنگ سفید و انتخاب یک یا چند رنگ

هارمونیک در بخشهای کمی از غرفه به منظور ایجاد نقطه کانونی در غرفه نمایشگاه

به دلیل جذب مخاطبان (توجه به سادگی در رنگ آمیزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است)
درطراحی سازه غرفه به منظور دستیابی به سبک مورد نظر تمامی اجزا میبایست در ساده ترین
حالت ممکن طراحی شوند و دارای تناسبات بصری مناسب و هماهنگ با سایر اجزاء باشند.

استفاده از متریال مدرن مانند شیشه ،فلز نیز در رسیدن به سبک تاثیر گذار میباشند.

مزایای سبک در غرفه سازی:

سهولت در اجرای سازه به دلیل سادگی احجام طراحی شده بخش های مختلف
سرعت بالای نصب و ساخت قطعات مختلف غرفه
مدرن بودن طرح غرفه نمایشگاهی
مورد توجه قرار گرفتن محصولات و خدمات مانند لایت باکس ها در غرفه
چشم گیر بودن لوازم غرفه نمایشگاه

معایب :

• سادگی زیاد طرح غرفه نمایشگاه

جهت کسب اطلاعات بیشتر با جلوه ویژه در تماس باشید